Books & Music

Alla inlägg den 4 juni 2012

Mee

Av musicandbooks - 4 juni 2012 18:36

Tänkte att ni kanske ville veta lite om mig:


Jag är 13 år

Jag heter Hedwig
Jag älskar böcker


Tjaa, jag kommer inte på nåt mer just nu, fråga om du undrar något!

Jag har redan laggt  ut en recension, vad tyckte ni? Jag tänker absolut inte bara skriva rec. lite annat kommer det absolut att bli.

Maila om det är något du undrar eller vill tipsa om! 

Av musicandbooks - 4 juni 2012 18:07

Igelkottens elegans


Titel: Igelkottens elegans

Författare: Muriel Barbery

Orginalspråk: Franska


Igelkottens elegans är en berättelse om två kvinnor som båda döljer sina talanger för omvärlden.  

Paloma Josse är 12 år och oerhört intelligent. Hon tycker att livet är absurt, känner sig inte älskad och har bestämt sig för att ta livet av sig på sin trettonårsdag.

Portvakten Renée Michel är en älskare av konst, musik, filosofi och litteratur. Hon lever diskret och låtsas att hon är obildad och vresig.

Dom lär känna varann och en fin vänskap växer fram.


Åh, den här boken gillar jag! Den är välskriven, intelligent och enkel på samma gång. Karaktärerna är mycket bra gjorda och den sätter igång många tankar i huvudet. Men den blir lite tråkig ibland och själva handlingen kommer igång lite sent. Den utspelar sig i Paris och känns väldigt fransk, charmig.  Dock inget för nybörjaren, det egentligen en vuxenbok och det är mycket filosofiskt tänkande och svåra ord.

En fin historia. 4/5

Av musicandbooks - 4 juni 2012 18:00

Mitt första inlägg här... Har haft en blogg förut men jag tyckte inte att det var så kul så jag la av. Stanna kvar lite och se vad ni tycker om den här!


Enjoy!!

Presentation


Hedwig älskar Böcker och Musik! Hon är tretton år och redan senil.
Enjoy!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du kär i någon?
 Ja!!
 Kanske...
 Nej
 Kärlek, vad är det för något??!!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards