Books & Music

Alla inlägg den 6 juni 2012

Av musicandbooks - 6 juni 2012 14:17

Himlen börjar här av Jandy Nelson är en bok som jag precis har beställt på adlibris. Den verkar bra!! NI kan läsa en recension på den här: http://boksystrar.blogg.se/ 


När jag har läst den lovar jag att skriva en rec. på den!


Någon som har läst den?

Av musicandbooks - 6 juni 2012 11:30

... det här stycket, dikten, gillar jag!


Hon ser två rader med fotspår, Hennes egna och guds. Utom vid de svåra ställena där Hon bara ser en rad med fotspår.


”Varför var du inte där när jag som mest behövde dig?” frågar Hon gud.


Och gud svarar:


”Jag var där. Fotspåren du ser är mina, jag gjorde dem när jag bar dig.” 

   

Av musicandbooks - 6 juni 2012 11:10

Tjo alla Snubbar och Snubbor!

Jag har suttit här på morronen och gjoort dikter! Tänkte lägga upp 4 av dom:


Endast i tystnaden finns ordet,

Endast i natten finns dagen,

Endast i mörkret finns ljuset,

Endast i döden finns livet,

Att frukta döden är att frukta livet.


Vi dödar larverna och klagar sedan när det inte finns några fjärilar.


Floden rinner ständigt utanför dörren, världen ligger ständigt kvar där ute.

Och det är i världen du måste leva.


Med armarna på ryggen som hopfällda vingar.


Viken var bäst tyckte ni? Jag kan inte att jag är helt nöjd med någon av dem men, men...

Presentation


Hedwig älskar Böcker och Musik! Hon är tretton år och redan senil.
Enjoy!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Är du kär i någon?
 Ja!!
 Kanske...
 Nej
 Kärlek, vad är det för något??!!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Ovido - Quiz & Flashcards